Σαουδική Αραβία – Κάτω από το Πέπλο
Σκην: Γιώργος ΑυγερόπουλοςΤo κέντρο του Ισλαμικού κόσμου, η μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα του πλανήτη, η πατρίδα του Λάντεν, ακροβατεί επικίνδυνα ανάμεσα στο «σύγχρονο δυτικό τρόπο ζωής» και την παράδοση. Υπερσυντηρητικοί κληρικοί ζητούν επιστροφή στις ρίζες του Ισλάμ.
Δείτε την ταινία τώρα!
Επιλέξτε τη γλώσσα που επιθυμείτε και δείτε τώρα την ταινία σε Full HD από οποιαδήποτε συσκευή! Απολαύστε την ιδιωτική σας προβολή!
Αγοράστε το DVD
To DVD της ταινίας δεν είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή.
Δημόσια Προβολή
Σας ενδιαφέρει να οργανώστε μια δημόσια προβολή της ταινίας; Στείλτε μας ένα e-mail με το αίτημα σας και θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε!
Εκπαιδευτική Χρήση
Σας ενδιαφέρει να εμπλουτίσετε τη βιβλιοθήκη του ιδρύματος σας με την ταινία μας; Επικοινωνήστε μαζί μας, ώστε μαζί να δημιουργήσουμε ένα πληροφορημένο κοινό!
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 71min/ 88min
- ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΛΩΣΣΕΣ: Αγγλικά | Ελληνικά
- ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Αγγλικά (71min) | Ελληνικά (88min)
- ΕΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 2006
- Σενάριο / Σκηνοθεσία / Παρουσίαση: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
- Editing Director: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
- Συντονισμός-Επιμέλεια Έρευνας: ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΚΑΠΑΡΟΥΔΑΚΗΣ
- Οργάνωση /Διεύθυνση Παραγωγής: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΚΟΥΜΠΡΗ
- Aποστολή στη Σαουδική Αραβία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
- Έρευνα: ΕΛΗ ΚΡΙΘΑΡΑΚΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
- Φωτογραφία / Ήχος: ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
- Fixing – Translation in Saudi Arabia: RAID QUSTI (RIYADH), ESSAM AL-GHALIB (JEDDAH)
- Mοντάζ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΟΓΚΑΣ / ΝΟΤΗΣ ΜΠΕΝΟΣ
- Μουσική επιμέλεια: ΕΛΕΝΗ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ
Έπειτα από 2 χρόνια προσπαθειών για την απόκτηση της πολυπόθητης άδειας, άνοιξαν επιτέλους οι πύλες του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας για τον «Εξάντα». Και η κάμερα του Γιώργου Αυγερόπουλου σήκωσε το πέπλο που καλύπτει την κλειστή αυτή χώρα, αποκαλύπτοντας πίσω απ’ τον αμύθητο πλούτο των πετρελαιοπηγών και τους παραμυθένιους Σεΐχηδες, μια κοινωνία που ακροβατεί επικίνδυνα ανάμεσα στον εκμοντερνισμό και την οπισθοδρόμηση.
Ο «Εξάντας» ταξιδεύει στο Λίκνο του Ισλάμ, στη χώρα της Μέκκα και της Μεδίνα, τη γενέτειρα του Προφήτη. Εκεί που οποιαδήποτε άλλη πίστη τιμωρείται αυστηρά και Δικαιοσύνη είναι ο ισλαμικός νόμος που, συχνά, επιβάλλεται με δημόσιο αποκεφαλισμό. Η κάμερα μεταφέρει την εικόνα της χώρας, όπου η ίδια η εικόνα βρίσκεται υπό περιορισμό, ο κινηματογράφος και το θέατρο απαγορεύονται δια νόμου, και η μοναδική μελωδία που επιτρέπεται να ακουστεί δημόσια είναι το κάλεσμα των Μουλάδων για προσευχή, πέντε φορές τη μέρα…
Το συνεργείο του «Εξάντα», επίσημα προσκεκλημένο από τον Βασιλιά Αμπντάλα, καταγράφει την ακρόαση των υπηκόων στο παλάτι του. Συνομιλεί με τον Πρίγκιπα Ουαλίντ, τον τέταρτο πλουσιότερο άνθρωπο της γης, και καταγράφει την καθημερινότητα, την προσωπικότητα και την επιχειρηματική του λογική. Μιλάει με υπερσυντηρητικούς κληρικούς που καταθέτουν τις απόψεις τους για το Ισλάμ, και με τους παιδικούς φίλους του Οσάμα Μπιν Λάντεν εξιχνιάζοντας τους λόγους που οδήγησαν τον φίλο τους σε αυτό το δρόμο, αλλά και τον ρόλο που έπαιξε η Αμερικανική πολιτική σε αυτό.
Ο Γιώργος Αυγερόπουλος συνομιλεί με προοδευτικούς μεταρρυθμιστές που ζητούν κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές, και συχνά το πληρώνουν με φυλάκιση. Με γονείς ισλαμιστών τρομοκρατών που έχασαν τα παιδιά τους «στο όνομα του Μωάμεθ». Με γυναίκες που κρύβονται πίσω απ’ την αμπάγια, αλλά και με άλλες, που τολμούν να ζητούν δικαιώματα πρωτόγνωρα για τη Σαουδική Αραβία, όπως το να οδηγούν αυτοκίνητο, να μην καλύπτουν το πρόσωπο και, ακόμη περισσότερο, να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων. Στην κάμερα του Εξάντα μιλά μια από τις πρώτες γυναίκες που τόλμησαν να οδηγήσουν αυτοκίνητο στη χώρα ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. Μιλά και η πρώτη γυναίκα πιλότος της Σαουδικής Αραβίας, που έχει το δικαίωμα να πετά σε όλο τον κόσμο, όχι όμως και στον εναέριο χώρο της πατρίδας της…
Η νεολαία του Βασιλείου, περιγράφει στην οθόνη την αγωνιώδη αναζήτησή της να βρει μια διέξοδο ανάμεσα στο δυτικό καταναλωτισμό που φαντάζει ελκυστικός, και την υπακοή στην παράδοση και τα διδάγματα του Προφήτη.
Οι νέοι εκμυστηρεύονται τα καθημερινά τους προβλήματά, μας ξεναγούν στα μέρη της ερήμου όπου οργανώνουν αυτοσχέδιους αγώνες με αυτοκίνητα, και μας εξηγούν τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν για να έρθουν σε επαφή με το «άλλο φύλο», σε μια κοινωνία όπου κάτι τέτοιο φαντάζει αδιανόητο με τη θρησκευτική αστυνομία πανταχού παρούσα.
Η κάμερα περιπλανιέται στην στρωμένη με άσπρο πλακάκι μπάνιου «πλατεία των εκτελέσεων». Και καταγράφει περιγραφές πολιτών που υπήρξαν μάρτυρες των αποκεφαλισμών και των ακρωτηριασμών αμέσως μετά τη λειτουργία της Παρασκευής.
Σιγά-σιγά ο θεατής συνθέτει το παράδοξο παζλ μιας κοινωνίας ακραίων αντιθέσεων, που ισορροπεί σε τεντωμένο σκοινί. Από τη μία οι φωνές που ζητούν προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, κι απ’ την άλλη οι ακραίοι ισλαμιστές που κηρύττουν την επιστροφή στις ρίζες φοβούμενοι τα διεφθαρμένα δυτικά πρότυπα. Τα τεράστια οικονομικά συμφέροντα από τα κέρδη του πετρελαίου και οι Διεθνείς ισορροπίες έρχονται να συμπληρώσουν τον γρίφο για το μέλλον που μπορεί να έχει η Σαουδική Αραβία, αλλά και τον κομβικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει στη διεθνή σκηνή.
Θα παραμείνει η Σαουδική Αραβία μια χώρα εγκλωβισμένη ανάμεσα στην κληρονομική βασιλεία, τα πιο ακραία ρεύματα του Ισλάμ και τον πετρελαϊκό πλούτο; Ποιοι είναι οι εναλλακτικοί δρόμοι που οδηγούν στον εκσυγχρονισμό της;
Το ντοκιμαντέρ του «Εξάντα», προσκαλεί μια ολόκληρη κοινωνία «να σηκώσει το πέπλο» και να μιλήσει για τον εαυτό της.